Szkolenie dzieci w piłce nożnej w wieku 9-12 lat formy i treści zajęć treningowych
Problemy klubowej piłki nożnej :
● Za dużo ćwiczeń, za mało gry
● Monotonny trening, rutyna
● Czas oczekiwania w formach organizacyjnych
● Za wczesny trening taktyki
● Ciągłe kierowanie dziećmi
● Brak podstawowych zajęć z koordynacji ruchowej
● Myślenie ukierunkowane na wynik
Cele:
* Wszechstronne szkolenie ruchowe
* Motywacja i samorealizacja poprzez trening i grę
* Opieka sportowa i pozasportowa
* Przekazywanie fascynacji grą
Główny cel treningu – przykład zajęć dla dzieci (żaki i orliki)
● Główny cel dotyczy techniki w ramach godziny treningowej!
● Realizując cel zajęć umiejętnie zastosować gry, zabawy i ćwiczenia!
● Cele dotyczące kształtowania techniki zmieniać w interwale czasowym jednego tygodnia!
● Uwzględniać wszechstronne zadania ruchowe w każdej godzinie treningowej!
● Podczas małych meczów dzieci grając, uczą się podstaw taktycznych!
● Nie stosować oddzielnego treningu taktyki!
Wymagania dla trenera :
* Ogólnorozwojowe nauczanie nawyków ruchowych
* Długofalowa i dostosowana do rozwoju dziecka struktura i treści treningowe
* Prezentowanie i wzmacnianie pozytywnych postaw, osobowości
* Rozwijanie radości z gry i kreatywności
Moduły metodyczne zajęć w piłce nożnej dzieci:
1. Wszechstronne szkolenie ruchowe
2.Rozwój umiejętności ruchowych ukierunkowanych na grę w piłkę nożną moduły
3. Specjalistyczny trening techniki
4. Gra w piłkę nożną
Wszechstronne szkolenie ruchowe:
● Zadania ruchowe • biegi, skoki, wspinanie się, ćwiczenia równoważne… • z przyborami sportowymi
● Samodzielne organizowanie gry w piłkę nożną
● Wzmocnienie całego ciała poprzez zabawę
● Gry bieżne i chwytne
Dzieci i młodzież nie mogą trenować jak dorośli!!!
● Różne motywacje i zainteresowania
● Dzieci łatwiej się uczą, dorośli nie tak szybko, ale za to potrafią już więcej
● Różne predyspozycje treningowe
● Organizm dziecka nie jest tak wytrzymały na obciążenia, ponieważ nie jest jeszcze w pełni rozwinięty